پیروزی غریب و نجیب آمریکا

(تاریخ نشر ۱۳۹۹/۸/۱۷. تاریخ بازبینی سوم ۱۳۹۹/۸/۱۹)

عکس ترامپ شکست خورده. 15 آبان 1399
ترامپ رئیس جمور پر دردسر آمریکا

افتخار داشتم پیروزی را ۶ روز قبل از شروع انتخابات و ۱۰ روز قبل از اعلام رسمی آن به مدد دعای صبحگاهی پیش بینی و رسما در این سایت اعلام کنم (مراجعه شود به مقاله ترامپ رفتنی است در همین سایت). خبر مهمی بود که یک ساعت و نیم پیش (حدود ۲۰:۳۰ شنبه شب) به جهان مخابره شد.

هر کشوری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بعنوان ابر قدرت فعلی دنیا سهم دارد. همه مردم دنیا سهام دار و وامدار آن هستند. آمریکا سرزمین سهامداران بزرگ و کوچک است. نفع و ضرر آن به همه می رسد. سهم علم و صنعت او در جهان بیش از هر جای دیگر دنیاست. مردم آمریکا تا دیروز با انتخابات خود مردم دنیا را بی خبر می گذاشتند.

اما این بار کاری کردند کارستان. انتخاباتی کردند شارستان. تاریخ انتخابات آمریکا را زیر و رو کردند. یک خطائی را جبران کردند که در آن نقش نداشتند. با هم آمدند و با هم قلع و قمع کردند. البته و صد البته خیلی از مردم در معادلات خود، خدا را نمی بینند. صد مصلحت را خدا می بیند. یک مصلحت را بندگان خدا.

یک طرف این پیروزی، یک تاجر سیاست پیشه ورشکسته به تقصیری بنام آقای دونالد ترامپ است که بظاهر فردی شکست ناپذیر می نمود. او می توانست یک دور دیگر در مسند ریاست جمهوری آمریکا بنشیند و کلی امر و نهی کند، تحریم کند، تقدیم کند، تبعید کند، ترور کند…. اما اینهمه بر او مقدور و مقدر نبود.

او در یک کلمه برای امتحان بشریت بود، دولت ها بود، ملت ها بود. برای همین او محکوم به شکست بود. نه بدست یک آدم قوی بلکه بدست یک آدم متوسط، یک آدم پیرتر از خود، کم جان تر از خود، کم سودتر از خود. ترامپ کجا-بایدن کجا؟ این دو بظاهر بمانند فیل و فنجان هستند. 

چه کنم که چوب خدا صدا ندارد. قدرتهای بزرگ را یک شبه کن فیکون می کند.

ترامپ کسی بود که همه چیز را برای خود و شکست را بر دیگران می خواست. بزرگترین ایراد او در عالم سیاست کیش شخصیت بود. یک جانبه گرائی بود. این صفات و سوابق بدتر از اینها، او را از پای در آورد و خواهد آورد. خیلی زود پیر خواهد شد. دچار افسردگی خواهد شد.

با رای بالای ۸۱ میلیون خود در مقابل رای بالای ۷۴ میلیون رقیب، او شکست جانکاه خورد. فاصله ها زیاد بود اینقدر دردناک و رنج آور نبود. رنج و زجر با هم نبود. اما مگر درجه عذابها بدست ماست؟ قدری بدست اعمال ماست. قدری حدنصاب اعمال ماست.

در ۴ سال گذشته او تا توانست در آسمانها سیر کرد. از شیاطین خط گرفت. آمریکا را خرد کرد. دو دسته کرد. خودی و غیر خودی کرد. سیاه و سفید کرد. مهاجر و غیر مهاجر کرد. شب خوابید صبح یک توییت دیگر کرد. با هر توییت، کلی از مردم دنیا را متاثر کرد،متوحش کرد،متالم کرد.

برای مردم ایران هم بدبختی و هم خوشبختی آورد. مردم را بدبخت کرد. مقامات را بفکر کرد که اینقدر با پول نفت امر و نهی نکنند. کمربندها را بیشتر ببندند و کمتر ولخرجی کنند. کمتر چشم خود را بر روی اختلاس ها ببندند.

انتخابات آمریکا در پنج روز گذشته (سه شنبه ۱۳۹۹/۸/۱۳ لغایت شنبه ۱۳۹۹/۸/۱۷) کل عبر و علت داشت. آمریکا در عمرش اینقدر رای ندیده بود. اینهمه رقابت تنگاتنگ ندیده بود. اینقدر کون فیکون ندیده بود. گوئی رای های پستی که تعداد آنها برای اولین بار بخاطر پاندمی بیماری کووید-۱۹ به بیش از ۱۰۰ میلیون رسیده بود (کرونا چه می کند!) تیرهای غیبی خدا بودند.

ترامپ می گفت نشمارید (stop ballot counting). خانواده ترامپ می گفتند نشمارید. اعراب جاهلی می گفتند نشمارید. اسرائیل می گفت نشمارید. مصر و ترکیه و روسیه می گفتند نشمارید. دادگاه های ایالتی می گفتند بشمارید. جو بایدن می گفت تا آخرین رای بشمارید (Count Every Vote). تا دنیا برای مدتی کوتاهی هم شده جای نسبتا امن برای دیدن، زندگی کردن و داد و ستد کردن باشد.

دنیا در حال پوست انداختن است. خدا کند مشیت خدا بر حکمرانی افراد اصلح و مصلح باشد.

آقای دونالد ترامپ بدون کارنامه درخشان قدرت را ترک کرد. آخرین امیدش آماده بودن واکسن کرونا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری در سوم نوامبر بود (شگفتی اکتبر). او حدود دو ماه قبل اعلام کرد که آمریکا بزودی واکسن کرونا را در اختیار خواهد داشت. اما مدیر مؤسسه ملی بهداشت آمریکا، تاریخ مذکور را نپذیرفت و ابراز امیدواری کرد که واکسن کرونا تا پایان سال ۲۰۲۰ آماده می‌شود. از بدشانسی یا به هر دلیل دیگر، اعلام تولید این واکسن ۶ روز پس از پیروزی آقای بایدن در تاریخ ۱۳۹۹/۸/۱۹ اعلام رسمی شد.

بیچاره بیخود نمی گفت: با رهبری من، ما واکسن کرونا را احتمالا در ماه اکتبر تولید می‌کنیم و رکورد می‌زنیم.

خدا کند آقای جو بایدن با دست پر از این پست و از این دنیا برود.

خطاب به آقای ترامپ:

بی نظر، پنهان مکن

باختی بگو بردی بگو

بار بد بودی بگو

گفتنی ها را بگو

شام آخر را بگو

بازار شام رفتی بگو

رای معیوب رای محبوب را بگو

هرچی دیدی را بگو

زودتر از اینها بگو

بدتر از اینها بگو

رای پستی رای دوستی ها بگو

از رای تندی ها بگو

رای دشنامی بگو

رای قانونی چه بود؟

از رای پر روئی بگو

من رئیس، او هم رئیس از راس قدرتها بگو

این مصیبت حال توست

از مشت آهن ها بگو

از مردم بیمار بگو

خود نخوردی ها بگو

خود نبردی ها بگو

از مهاجر خود مهاجر از مهاجرها بگو

خطاب به آقای بایدن:

خیلی ها به مدد تو آمدند تا شکست قوی ترین مرد آمریکا بر تو هموار شد. رود نیل بر تو آرام شد. شکستن شاخ غولها کار یک نفر دو نفر نیست. امدادهای بشری و غیبی می خواهد.

از بعد زمینی،

علاوه بر حمایت مالی اسپانسرها، خانم پولسی (Nancy Pelosi) با پاره کردن کاغذ نطق ترامپ، پیشاپیش پیروزی را به تو تبریک گفت. آقای اوباما (Barack Obama) در کارزار انتخاباتی تو برای تو سنگ تمام گذاشت. ایران (Iran) با نیآمدن به پای مذاکره با ترامپ به تو خدمت ویژه کرد. مردم آمریکا همه این حوادث را دیدند و بین بد و بدتر مخیر نماندند و آدم خوب را انتخاب کردند. کار خدا همیشه کن فیکون است. گاهی از آستین مردم بیرون می آید و گاهی از آستین دیگر موجودات.

یکی از این نیمه موجودات (چون سلول کامل نیست)، ویروس کرونا بود که از دنیا قربانی ها گرفت، از ترامپ ریاست را گرفت،به تو مقام ریاست جمهوری آمریکا را علیرغم دوبار ناکامی (۱۳۶۶ و ۱۳۸۶) به بهانه نامعلوم بخشید.

از بعد غیبی،

۱) مصادف شدن روز میلاد نبی اکرم اسلام (ص) با روز انتخابات آمریکا، ترامپ را شکست داد (نوشته اند شب میلاد آن حضرت دریاچه ارومیه خشک شد، طاق ایوان کاخ کسری ترک برداشت و آتشکده فارس خاموش شد)، ۲) خون دو شهید دو وطن (مرحومان قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس) ترامپ را شکست داد و ۳) آه و حسرت زنان و مردان فلسطین که در روز روشن شاهد از دست رفتن کامل بیت المقدس بودند ترامپ را شکست داد.

ممکنست بپرسید چرا این وقت و این عصر؟ زیرا صبر خدا هم لبریز شده است. این خداست که به آن پیرمرد رحم نکرد اما به تو پیرمردتر محبت کرد. آخر عمری مامور عمران کرد. خادم ملت آمریکا کرد. می توانی با رافت و محبت خادم همه ملت ها باشی. کوروش (Kourosh)، مردم یهود را نجات داد و تو بعنوان یادگاری هر دو قوم مسلمان و یهود را در فلسطین نجات بده. فکر نجات، خود یک نجات است. نگذاشتند هم تو کار خود را کردی.

شاعر معاصر ایران مرحوم قیصر امین پور (Gheysar Aminpour) گفت: چقدر زود دیر شد. من می گویم چقدر دیر زود شد.

امروز بردن به تو آسان بود

بردن و بردن به تو آسان بود

سخت نگهدار که این سهم توست

بردن آرا به تو آسان بود

درباره ی حسن زاده راستگاری

مطلب پیشنهادی

عید فطر بر شما مسلمانان مبارک

(تاریخ نشر ۱۴۰۳/۱/۲۲. باز نشر از نوشته انتشار یافته قبلی خودم در سایت بینانیوز، ۱۳۹۳) …

۳ دیدگاه

  1. سلام استاد
    چه خوب ک خدا میبیند همه اعمال ما دیده میشه و خدا جای حق نشسته ،الهى ک درس عبرتى باشه برای همه کسانى ک از قدرت سو استفاده میکنند ،همه ما از جایگاهمون تو زندگی رفتنى هستیم الهى ک نام خوش از ما ب یادگار بماند.صبح ک بیدار شدم ب این یاد افتادم ک شما حتما مطلبی گذاشتین چرا ک تمام انتقاد و پیشنهاد شما ب جنبه سیاست و علم و تجربه سازنده هست.سلامت و تندرست باشید

    • سرکار خانم مهندس اسلامی عزیز
      سلام. خیلی ممنونم که نظرات خوب، خالصانه و دانشجویانه خود را با من به اشتراک می گذاری.
      در پاسخ به نظر قبلی شما در ذیل نوشته قبلی من “ترامپ رفتنی است” نوشتم که پشت پرده این پیشگوئی را خواهم نوشت. باور کنید خود من در این چند روز نفس گیر انتخابات آمریکا که ساعت به ساعت موضع خبرگزاریها تغییر می کرد نگران پیش بینی خودم بودم! که از یک هفته قبل آن را پیش بینی کرده بودم. حقیقتش بعد از نماز صبح روز چهارشنبه ۱۳۹۹/۸/۷ از خدا خواستم برای من یک پیش بینی دقیق از این انتخابات را بدهد. شعرش که الهام شد مطمئن شدم کار، کار خدا است. همان صبح، سروده را تایپ و ساعت ۹.۲۰ صبح آپلود کردم و از اول صبح روز چهارشنبه ۱۳۹۹/۸/۱۴ برابر با ۱۳۹۹/۸/۱۳ به وقت آمریکا، اخبار انتخابات را از بعد از نماز صبح تا آخر شب تعقیب کردم. دراین مدت از هر کسی پرسیدم گفتند ترامپ برنده می شود! آمدیم یکبار پیشگوئی کنیم به تردید افتادیم! شرمنده خدا هم شدیم. تا اینکه دیشب که خبر پیروزی قطعی شد و مقامات به آقای بایدن تبریک گفتند. من هم یک نفسی راحت کشیدم. فهمیدم یک نفر هست که مرا هدایت می کند. به نوشته های من اهمیت می دهد. به تبلیغ فرهنگ اسلامی من مزیت می دهد.
      بخدا که هرچه دنیا می کشد از بددینی و بی دینی اوست. هیچکس در معادلات خود، خدا را نمی بیند! دیدند که حضرت یوسف(ع) یک لحظه در زندان از یاد خدا غافل شد. متوسل به فرعون شد. ۷ سال تمام به مدت زندان او افزوده شد.اما این انسان کلا موجودی جهول و ظلوم(إِنَّهُ کانَ ظَلُوماً جَهُولاً. احزاب/۷۲) است.

  2. I believe you have noted some very interesting points , thanks for the post. Teddi Percival Urbanus

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ نُه = 13