به تو این روز بزرگ نوروز است

(تاریخ نشر ۱۳۹۹/۱۲/۳۰)

عکس به تو نوروز 1400

غم نداری نوروز است

کم نداری نوروز است

شب مهتاب تو بود نوروز است

شب اموات تو بود نوروز است

نیم بها نوروز است

پر بها نوروز است

خوش ترین روز خدا نوروز است

نوبهار نوروز است

نوعروس نوروز است

به تو هفت روز خدا هفت سین است

هفته ها هفت روزند

روزها پیروزند

بیشمار نوروز است

نام محمود تو بود نوروز است

شعر مفتوح تو بود نوروز است

کار خوب هر روز است

کار بد نمرود است

روز بد محکوم است

به تو این روز دگر نوروز است

الف قامت دوست نوروز است

فرق من با تو اگر نوروز است

نو ندارم بخرم نوروز است

درباره ی حسن زاده راستگاری

مطلب پیشنهادی

عید فطر بر شما مسلمانان مبارک

(تاریخ نشر ۱۴۰۳/۱/۲۲. باز نشر از نوشته انتشار یافته قبلی خودم در سایت بینانیوز، ۱۳۹۳) …

۱۰ دیدگاه

  1. سلام
    نو ز نو نوروز است،قامت نقطه الف نوروز است،
    دل بشکسته خودش نوروز است،دل بشگفته همان نوروز است
    نقطه ی،عطف زمان نوروز است نقطه ی شوق جهان نوروز است
    نکته ی،نقطه ی ما نوروز است چون حسن زاده خودش،نوروزاست

    • آقای مهندس پرهیزکار معلم بزرگواری که چون پدر مرحوم من یک عمر به فرزندان این ملک عزیز الفبای زندگی، ادب و اخلاق و علم را با کمترین انتظار تعلیم دادی
      خود بهتر می دانی
      عید نوروز، عید شمعدون است، سبزون است، خندون است، قندون است، تلخون است، گلدون است. در عین حال سگ جون است(خواستند محو کنند ولی نشد. زیرا عید طبیعت را که شاهکار خلقت خداست نمی توان سگدون کرد). در پست “زمین بهشت دنیاست” در همین سایت آوردم که قدیم صحبت از عناصر چهارگانه بود(آب، آتش، خاک و هوا). بر این اساس یکی آتش پرست شد، دیگری گاو پرست، آن دیگری ماه پرست و این دیگری آفتاب پرست. تا این اواخر که شیطان پرست هم شدند. در حالیکه نوروز فوق این عناصر را یکجا دارد. روح و روان را با هم دارد. رایحه ها و راحله ها را با هم دارد. لذا همه زیبائی های زمین قابل تکریم است. اگر با پرستش بشود آن را حفظ کرد پرستش آن هم جایز است. اما انسان مخرب تر از این است. تا مخروبه نکند آن را تحویل خدا نمی دهد!
      از قریحه نوازی شما هم ممنونم. عید پاکی عید خاکی داشته باشید

  2. میترا بهمن یار

    استاد از اینکه این شعر زیبارو به اشتراک گذاشتین ممنونم
    قطعا شاگردی شما نقطه عطف زندگی من بوده و هست
    ***شاگردی برای استادی به مانند شما نوروز من است ****
    پایدار باشید

    • سرکار خانم مهندس بهمنیار
      لطف شما را می رساند. در بیابان لنگه کفش هم غنمیت است. بعضا که یک پست تلگرامی/واتسپی را از چند نفر دریافت می کنم در شگفت می مانم که چرا افراد تحصیل کرده ما از فکر و هنر و تجربه خود اثری را به اشتراک نمی گذارند. باور کنید نوع آوری فقط مخصوص مقالات علمی نیست. در موضوعات اجتماعی این امر بسیار بارز و حیاتی است. تکرار را در عید نوروز به کنار بگذاریم عید است.

  3. با عرض سلام و تبریک سال نو
    جناب دکتر سال گذشته برایمان آزمون صبر بود،از اینکه شرافتمندانه از حق دانشجو دفاع نمودید از جنابعالی کمال تشکر و قدردانی را دارم ان شالله سال جدید سالی همراه با سلامتی و سعادت برای جنابعالی و خانواده محترمتان باشد.

    • سرکارخانم مهندس نوبختی
      عید مبارک. دلت سرشار از امیدواری. برای شروع بد نبود. ایده آل نبود. اما خوب بود. همین که به ثمر نشست خدا را باید شاکر بود.

  4. seyedeh asiyeh mousavi

    هرجا که مهر ومحبت هست نوروز است، هرجا که دلی پر ز غزل عاشقانه است نوروز است، آنجا که دل ها سرشار از وجدان است نوروز است، درست میگید اقای دکتر تو تمام این لحظه ها می شود نوروز و نو نوار شدن دل را احساس کرد. دلتان شاد و بزرگواریتان پایدار. a. m

    • سرکار خانم مهندس موسوی
      سال پر برکتی را برای شما آرزو می کنم. می دانم عید فقط تبریک روز اول سال نیست. انتقال چند جمله شاعرانه هم نیست. عید یعنی هر روز زندگی. استمرار داشته باشد عید است وگرنه یک رسم دیرینه است. خوب است. نبودش فقدان عظیم است. اما جوابگوی مشکلات فعلی جامعه نیست. نگذاریم یکی بیفتد عید است. بگذاریم یکی بلند بشود عید است.

  5. فائزه صالحی

     حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد را به شما استاد گرانقدرم جناب آقای دکتر حسن زاده تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت را از درگاه خداوند متعال و سبحان برای شما مسئلت می نماییم

    • سرکار خانم مهندس فائزه صالحی
      از عیدانه شما ممنونم. شور و حالی دارد این اعیاد. مردم ایران دوعیدی هستند: اعیاد ایران باستان و اعیاد دین اسلام. هر دو مترقی هستند. هر دو منطبق با روح و روان مردم ایران هستند. ۲-۱ عید وارادتی هم از شهر فرنگ داشتیم که ما به ازای آن در ابتدا نوروز است. بعد مثنوی مولوی است. بعد محصولات فرهنگی متعددی است که یا به ثمر ننشسته و یا بد به ثبت رسیده است.
      عید بگو عید است/ مهتاب بگو عید است/ این عیدی ما عید است/ این گفته ما عید است/ عیدی به این عید است/ دیری است که این عید است/عید بهاران عید است/ عید گذاران عید است/ مولا شناخت عید است/ رومی شناخت عید است/ هفت سین از این عید است/ته چین بر این عید است/یک سفره پهن عید است/یک سوره کهف عید است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× هفت = 42