زائر عتبات عالیات-سالک هفت شهر عشق

(تاریخ نشر ۱۳۹۸/۱/۲۶. تاریخ بازبینی دوازدهم ۱۴۰۱/۸/۲۴)

زائر عتبات عالیات-سالک هفت شهر عشق

زائر عتبات عالیات. آب سرد کن خیابان. بااسامی ائمه
ماشین آب سردکن بیرون محوطه بارگاه متبرک به اسامی امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل

سفرنامه حاضر تحت عنوان”زائر عتبات عالیات-سالک هفت شهر عشق”در انتشار اول خود در دو بخش تهیه شده بود:

بخش اول قبل از عزیمت به عتبات عالیات و بخش دوم در حین زیارت و یادداشت برداریهای روزانه.

اما از آنجائیکه بخش مهمی از این مطالب مربوط به جستجوی من در اینترنت پس از مراجعت به ایران بوده است! از این نسخه به بعد بر آن شدم بخش سومی را هم به آن اضافه کنم که مربوط به مطالب جدید و استنباطات جدید است.

و چون حین سفر از خیلی ادراکات بدلیل عدم آشنائی با مقدسات این سرزمین محروم بودم تصمیم گرفتم این سفرنامه را با تمام جزئیات ارائه کنم تا مطالب آن برای زیارت اولی ها مفید باشد. ادامه بخش سوم انشاءلله تا آخر عمر من خواهد بود. ضمنا این مقاله در تکمله مقاله محرم پایان حج نیمه تمام کاروان امام حسین (ع) در همین سایت و کارگاهی برای نظریات ارائه شده است. در واقع این دو متن، دو روی یک سکه هستند. با این تفاوت که مکانها بازدید شده اند و دریافت ها بعضا مستقیم است.

اما انگیزه من برای رفتن به این سفر خاطرات دانشجوی من خانم آسیه موسوی از حرم امام حسین (ع) است. او می گفت آبانماه ۱۳۹۵ تا وارد حرم امام حسین (ع) شدم اولین نفری را که در دعای خود جلوی چشمان خود دیدم شما بودید. گذشت تا اینکه روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ باز ایشان نزد من آمدند. و باز گفتند امسال (۱۳۹۷) در ایام اربعین حسینی در سفر عتبات عالیات بودم. در داخل حرم امام حسین (ع) شما اولین نفری بودی که جلوی دیدگان خود آشکارا دیدم. به ایشان گفتم اعتقاد قلبی من پیروی از سنت امام حسین (ع) است: اول مکه و مدینه. بعد کربلا.

بعد از ظهر که به خانه برگشتم به خانم گفتم خانم موضوع جدی است. امام حسین (ع) جداً مرا طلبیده است. همین انگیزه موجب شد ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ برای عتبات عالیات ثبت نام بکنم و ۱۳۹۸/۱/۹ به زیارت هفت شهر عشق، هفت حرم عشق و هفت نفس عشق نائل بشوم.

سال ۱۳۹۸ او باز در مراسم اربعین شرکت داشت. این بار خودم پیش دستی کردم و پرسیدم از خاطرات سفر اخیر چه خبر؟ گفت هیچ تصور و تصویری از هیچکس نداشتم.

مطمئن شدم قسمت من بود بزرگ. حق معنوی استاد بر دانشجو و دانشجو بر استاد دائمی است هنوز.

و یکسال بعد خواب کربلا را دیدم.

دانلود آخرین نسخه بازبینی 

درباره ی حسن زاده راستگاری

مطلب پیشنهادی

عید فطر بر شما مسلمانان مبارک

(تاریخ نشر ۱۴۰۳/۱/۲۲. باز نشر از نوشته انتشار یافته قبلی خودم در سایت بینانیوز، ۱۳۹۳) …

۱۰ دیدگاه

  1. زیارت قبول استاد بزرگوار……

  2. با شناختی که از شما دارم مطمئن هستم ارتباطتان با این عزیزان بسیار عمیق بوده خوش به حالتون من از شما خیلی التماس دعا دارم کاش من حقیر هم جز کسانی بودم که در آنجا مرا بیاد می آوردید.

  3. با عرض سلام و احترام خدمت استاد بزرگوار
    جناب دکتر زیارتتون مقبول درگاه حق.سفرنامتون بسیار آموزنده بود و اشعار زیبایی نوشتید،جناب دکتر به نکات مهمی اشاره کردید خصوصا در مورد حفظ بنای سنتی حرم و در مورد اینکه بزرگواران نیازی به گنبد طلا ندارند با شما کاملا هم عقیده هستم ،جنابعالی همیشه و در همه حال به فکر حفظ طبیعت و شناسایی بیماری هستید احسنت به وجدان و تعهد کاری شما ما همیشه از جنابعالی درس میگیریم ،ما رو از دعای خیرتون محروم نفرمایید

  4. سلام استاد،زیارت قبول .خوش به سعادتتون ان شاءا.. باز هم طلبیده بشین.
    التماس دعا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 − = یک