خطیبی یکی از انسانهای انسانم آرزو بود

(تاریخ نشر ۱۴۰۰/۱/۳۰ برابر با ششم ماه مبارک رمضان)

خطیبی یکی از انسانهای انسانم آرزو بود

عکس مرحوم غلامحسن خطیبی.1400
مرحوم غلامحسحن خطیبی

مرحوم غلامحسن خطیبی از پیشکسوتان واحد علوم و تحقیقات بود. یک گوهر بی نظیر بود. یک انسان وارسته بود. یک آزاده تمام بود. هنگام سوار شدن به اتوبوس حامل کارمندان و اساتید برای تشییع جنازه مرحوم دکتر محمود شجاعی او مدتی در کنار صندلی من نشسته بود و کلی صحبت و حرف های جالبی داشت. سالیان سال بود که من او را متفاوت می دیدم. انسان دوست کامل بود. در ذات او مردم آزاری نبود. کمک به دیگران ذائقه بر گرفته از مولای خود بود. آدم وصل همین است. و دیدیم در چه روز و چه ماهی در گذشتند.

بندگان خالص خدا در همه رده ها هستند. انسانیت به مدرک و مقام نیست به جوهر انسانی است. چه کنیم که در این دنیای وانفسا هر کسی را به بهانه ائی می برند و بهانه او هم کرونا شد.

خطیبی خطیب نبود اما خطیبی بود. یکی از محترمین مجتمع آزمایشگاهی رازی بود. اواخر که او را به واحد منتقل کرده بودند او از این بابت ناراحت بود. دلش به مجتمع بود. جناب آقای دکتر حق شناس رئیس محترم مجتمع او را به مجتمع بازگرداندند تا امروز در شریک غم ما بیشتر سهیم باشند.

صبح هم که من از این موضوع مطلع شدم به آقای دکتر استادی پیامک فرستادم و درخواست کردم عکسی از او را برای من برای پوشش این متن ارائه بدهند. گریه های او مرا بیشتر تکان داد. براستی که خدا زیبادوستان را دوست دارد.

خطیبی کجاست

خطیبم کجاست

مگر مهر و ماه است بگویم کجاست

دریغ از کجاست

دریغ از من است

بگویم کجاست

یکی خوبروی به یادم کجاست

یکی روی روی، روی ماهش کجاست

به من تسلیت تسلی کجاست

یکی دیدگان دیدگانم کجاست

دیانت کجاست

صباحت کجاست

صفت های درخور به یادم کجاست

خطیبی صدا بود صدایم کجاست

خطیبی دعا بود دعایم کجاست

خدایا بنامش ببر نام او را ببر

من او دیده ام من صفاتم کجاست

درباره ی حسن زاده راستگاری

مطلب پیشنهادی

عید فطر بر شما مسلمانان مبارک

(تاریخ نشر ۱۴۰۳/۱/۲۲. باز نشر از نوشته انتشار یافته قبلی خودم در سایت بینانیوز، ۱۳۹۳) …

۱۱ دیدگاه

  1. با سپاس فراوان از متن ارزشمندتان استاد بزرگوار جناب اقای دکتر حسن زاده عزیز…..روح تمام درگذشتگان شاد.

    • جناب آقای دکتر استادی
      همیشه یاور خوبان بودی. همیشه سالم و تندرست باشی. در تشییع جنازه مرحوم دکتر شجاعی هم سنگ تمام گذاشتید.

      • سعید خطیبی

        با سلام
        عمو همیشه از خوبی های دوستاش میگفت، از اقای استادی و خیلی های دیگه که متاسفانه الان اسم هارو به خاطر ندارم.
        خداوند اموات شما را هم بیامرزد

        • آقا سعید عزیز تسلیت مرا بپذیر. جنابعالی و خانواده محترم مرا هم در غم مرحوم پدر شریک بدانند. من هرچه نوشتم از صمیم قلب نوشتم. حرفهای او را به یادگار دارم. اعمال نیکش را بیشتر به یاد دارم. آدم ها با اعمال شناخته می شوند و مرحوم پدر شما خورجینی از اعمال نیک بود. در پی این بود یک کاری را برای دیگران انجام بدهد. خادم بودن را دوست داشت. خاکی بودن را بیشتر دوست داشت. انشالله با امام همنام خود محشور بشود. در واقع شما او را از دست ندادید این ما هستیم که خطیبی را از دست دادیم. رحمت واسعه خدا در این روزهای مبارک نصیب او باد.

  2. واقعا این متن برازنده آقای خطیبی است یاد این مرد بزرگ همیشه در دلها باقی می ماند . بسیار ممنون جناب آقای دکتر حسن زاده

    • جناب آقای سلیمی
      خدا به شما طول عمر با عزت و با کرامت بدهد. بخدا که یاد یاران بود. خدا به همه همکاران شما صبر بدهد.به خانواده معزز ایشان صبر مضاعف بدهد.

  3. جواهرزاده

    آدمهای خوب هم
    مثل روزهای خوب
    دارن تموم میشن

    یاد و نامشون همیشه در قلب ها زنده خواهد بود

    • سرکار خانم سمیه جواهر زاده
      با سلام و تشکر از همدردی شما باید عرض کنم یکی از این خوب ها اسم و اسم فامیلی شریف است”جواهر زاده”. این اسم ریشه در اصالت خانواده شما دارد.

  4. زهرا فاطمی

    با سلام و سپاس جناب حسن زاده بزرگوار
    واقعا از خواندن این متن زیبا که چه خوب همسرم عزیزم را توصیف کردید.
    کلی اشک ریختم. از اینکه همسرم جایگاه خوبی دارند مطمئنم. ولی چون دست مساعدت و دلجویی ایشان را ندارم و روی ماهشون را دیگر نخواهم دید بی قرار و ناآرامم.
    احساس میکنم دیگر روی آرامش را نخواهم دید تا خاکم با خاکشان یکی شود.

    • سرکار خانم زهرا فاطمی
      با سلام و قبولی طاعت و عبادات شما در این ماه مبارک رمضان
      خوشحالم دستخط شما را می خوانم. خوشحالم که با همسر فردی همصحبت هستم که عزیز همه بود. عزیزترین بود. ما هنوز سه روز از ماه رمضان را در پیش داریم. کلی این ضیافت خدا شرکت کننده دارد. ما هم یکیش. هر دعائی مقبول است. هر صدائی مضبوط است. ما او را و دیگران را دعا می کنیم. تا خدا را داریم غم نداریم. تا دست ما را می گیرد دستگیر نمی خواهیم. خدا به شما طول عمر بدهد. سایه شما را روی فرزندان و ما مستدام بدارد. مادرها حق ها بر گردن ما دارند. این را خدا بی پاسخ نمی گذارد. هیچکس برای دنیا آفریده نشده است مگر برای امتحان. او امتحان خود را خوب داد. احسنت بر شیر پاک مادرش. نان حلالی که خورد. همسر فداکاری که در کنارش بود. این نوشته شما یکی از فداکاریهای شماست. خیر مرحوم خطیبی به همه رسید اما آزارش به کسی نرسید و این مقام او را ویژه می کند. از این بعد نوبت ادامه زندگی ماست. من دلم از بابت او قرص است. قرآنی که در حال ختم دارم نثار روح او خواهم کرد. او ماه خوب از دنیا رفت. نور ماه او انشالله به ما هم خواهد رسید. التماس دعا.

  5. سرکار خانم زهرا فاطمی و فرزندان گرامی مرحوم مغفور آقای خطیبی
    با سلام و تبریک عید فطر همانگونه که وعده داده بودم امروز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۲/۲روز عید فطر یک ختم کامل قرآن بنام آن مرحوم تمام و هدیه روح آسوده او نمودم. خداوند به همه اموات از جمله آن مرحوم رحمت واسعه عنایت بفرماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 × پنج =