عملیات محیرالعقول امروز مبارزین فلسطینی به خاک اسرائیل

(تاریخ نشر ۱۴۰۲/۷/۱۵ برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳. تاریخ دویست و بیست و سومین نسخه بازبینی ۱۴۰۳/۲/۲۹)

عملیات محیرالعقول امروز مبارزین فلسطینی به خاک اسرائیل

شکل آمریکا و اسرائیل علیه غزه و جبهه مقاومت. 21 بهمن 1402

جنگ مقاومت با شقاوت 

دانلود ۲۲۳ مین نسخه بازبینی کتاب آنلاین عملیات محیرالعقول مبارزین فلسطینی به خاک اسرائیل. ۱۵ مهر ۱۴۰۲

روز به روز، بیشتر خبر خون

هر ساعت و نیمساعت، صدها خبر خون

هر دفعه بگو خون

سجاده فقط خون

اخبار جهان خون

ایراد جهان خون

اخبار زمین تا برسد خون

۲۰۰ سال جنگ های صلیبی بین مسیحیان و مسلمانان و ۷۵ سال (از ۱۴۰۳/۲/۲۴ وارد هفتاد و ششمین سال شدیم) جنگ های صیهونی بین مسیحیان و یهودیان با مسلمانان برای بازپس‌گیری سرزمین‌های مقدس

کل شبانه روز را پشت کامپیوتر یا روبروی شبکه های خبری بنشینی و اخبار غزه را از گوشی های خود به زبانهای مختلف پیگیری کنی، باز ده ها خبر تازه در حال مخابره شدن است. اخبار پشت پرده که جای خود دارد. کتاب خاطرات مقامات دنیا مملو از این اخبار است.

بدین شیوه من متن حاضر را تا نسخه چهل و هفتم به صورت روزانه تهیه و به صورت پست روزانه در این سایت انعکاس دادم و در آتش بس های اولیه جنگ، با توجه به کاهش تنش ها تصمیم گرفتم برای مستندسازی، آن را در قالب یک مقاله بلند ارائه بدهم.

از بس جنگ طولانی شد و از بس غیر انسانی شد و از بس نسل کشی شد، تمام هفت ماه دوره بازنشستگی اجباری من صرف جمع آوری و انعکاس روزانه اخبار این جنگ شد و امروز ناخواسته تبدیل به یک کتاب آنلاین شده است.

این جنگ بر خلاف جنگ های قبلی بعمد و به قصد کشت به درازا کشید. دولت های غربی هم آتش بیار معرکه شدند. هنوز به رفح آخرین سنگر جنگ نرسیده، نسل کشی بیرحمانه به کرات و به بدترین وجه ممکن در نوار/ باریکه غزه توسط اسرائیل بوقوع پیوست.

ورود مستقیم ایران به این جنگ (۱۴۰۳/۱/۲۶)، تمام معادلات جنگ را بهم زد و دومین طوفان بعد از طوفان الاقصی اینبار از سرزمین مقدس ایران سر برآورد و قطعا در آینده نزدیک، سرنوشت این جنگ را تغییر بنیادین خواهد داد.

غزه دیگر تنها نیست. دست غرب و شرق هم نیست. دست خدای خالقِ بیش از ۳۴,۰۰۰ مردم مظلوم غزه است که بناحق در این مدت حدود ۷ ماه شهید شده اند.

از فلسطینیان در طول ۷۵ سال گذشته، جانهای عزیزی گرفته شده است. امروز روز انتقام از اسرائیل و غرب است تا هرچه کِشتند درو کنند.

این بزرگ مظلومان تاریخ به یاری خداوند و نیروهای مقاومت با بذل جان و مال خود برای دشمنان انسانیت محشر عذاب آفریدند که در خواب هم نمی دیدند!

دعوای امروز چیزی نیست جز باز پس گیری سرزمین آبا و اجدادی خود از دست اسرائیل. این سرزمین بهشتی نه قابل خریداری است، نه فراموشی، نه مستعد اشغال است و نه صلح تحمیلی. و چون دادنی نیست، به زور هم شده گرفتنی است.

سه نسل (پدرم، من و فرزندانم) از ما گذشت، مشکل ۷۵ ساله اشغال خاک فلسطین توسط اسرائیل حل نشد. مهمترین مزیت جنگ فعلی، مشاهده فیلم ها و تصاویر سیاه و سفید قدیم با جدید برای قضاوت نسل امروز از بد شگونی و بد شؤونی اشغال سرزمینهای فلسطینیان است.

فیلم های مستند همه دوران ها نشان می دهد:

ظالم: اسرائیل است

چرا؟ چون به پشت گرمی آمریکا و غرب، بزن بهادر منطقه و بلکه دنیا شده است. تمامیت خواه به معنی واقعی کلمه شده است. او صراحتا می گوید فلسطین مال من است. زمین اشغالی معنی ندارد. اگر هم زمین مرده از من خواستید باید چون اردن یا مصر اهل تمکین باشید و اگر زمین هم نخواستید اما روابط رضایتمندانه خواستید، باید از رفتار مودبانه و نوکر مآبانه امارات و بحرین تبعیت بکنید. و گرنه روند یهودی‌سازی و کوچ اجباری مردم فلسطین و تصاحب تمام زمین های اشغالی و منابع زیرزمینی آن از آن ماست. 

دیگر اینکه، تمام مزاحمین ریز و درشت من باید به هر قیمتی از سر راه من برداشته شوند از جمله: حماس باید نابود بشود. محمود عباس پیر هم باید کنار برود. حزب الله لبنان نباید به مرزهای شمالی من خیلی نزدیک باشند. سوریه، کیسه بوکس روزانه من و عملیات گسترده ترور من است. ایران، سر مار است، باید همیشه ناامن باشد. اعراب هم نوکر بی جیره و مواجب من هستند. زیرا زیر یوغ معاهده ابراهام ترامپ هستند. پس زنده باد دنیا که مال من است. دین که دین برتر من است. نژاد که برترین نژاد دنیای من است!

طرف مظلوم: مردم فلسطین است.

حامی ظلم: دولتهای غربی بویژه بریتانیای کبیر، بعد هم آمریکا است.

امروزه اکثر کشورهای اروپائی دنباله رو اعضای مهم اتحادیه اروپا چون آلمان و فرانسه هستند. مصداق این ضرب المثل ایرانی هستند: یک دیوانه سنگی به چاه می اندازد که صد عاقل نمی توانند بیرون بیآورند.

شریک جرم: سران اکثر کشورهای عرب و مسلمان هستند.

کافیست این حضرات در این روزهای سرنوشت ساز برای مدت یک هفته به مرخصی بروند. برگشتنی خواهند دید سال، سال ۱۹۴۸ است!! با این تفاوت که اسرائیلی ها وارد خاک فلسطین نمی شوند بلکه از آن خارج می شوند.

ذلیل جرم: باز سران عرب هستند.

اینهائی که مجبورند هم به پای آمریکا بیفتند و هم اسرائیل! و اگر مشکلی داشتند مشکلات خود را ابتدا باید با اسرائیل حل و فصل کنند. نشد به درگاه اروپا و آمریکا شکایت ببرند.

هر روز که از عمر این جنگ می گذرد همه مردم دنیا بیشتر به این باور می رسند که:

این جنگ، یک جنگ معمولی نیست. دانشگاه جنگ خداست. این جنگ ترم فشرده خداست. خیلی درسها به خیلی ها آموخته و خواهد آموخت.

به اسرائیلی ها بیشترین درس ها را آموخت.

– اولین درس اینکه اسرائیل در طول تاریخ دچار چندین طوفان ویرانگر شده است که طوفان الاقصی امروز، کمترین و در عین حال تعیین کننده ترین عملیات علیه نه یهودی ها بلکه صهیونیست هائی است که بنام دین حکومت می کنند.

– دومین درس اینکه از این پس دولت فعلی و بعدی آمریکا تنها بازیگر این جنگ انسان کش-مظلوم کش-کودک کش-حیات کش-مسلمان کش نخواهد بود. بلکه بازیگران بیشماری به منصه ظهور رسیدند، همه هدایت شده-همه پا به رکاب. بدون توجه به نژاد، ملیت و مذهب. بیش از همه از خود مردم آمریکا.

– شاید در آینده نه چندان دور، پناهندگان اسرائیلی را همین آزاداندیشان به داخل خاک خود راه ندهند. زیرا در این جنگ آنها آموزش اعتراض علیه هیئت حاکمه خود را آموختند. دیگر بی خبر و بی خیال دنیا نیستند. وسط نبرد و مبارزه با کفر و الحاد و ستم هستند.

انجمن اضداد ماست

میکده در یاد ماست

محترم از خوان ماست

میسره در کار ماست

میوه اگر خوش بود

میوه در انبار ماست

غزه پرستار ماست

بیشتر از اینها بگو

زَهره (کیسه صفرا) گرفتار ماست

همه شواهد میدانی نشان می دهد ورق بکلی برگشته است. کاسه صبر خدا لبریز شده است. او تدبیر دیگری اندیشیده است. ابابیل را فرمان دیگر داده است. کلِ مردم دنیا را ابابیل امر خود کرده است. تیرها از نوع نرم افزاری است، نه بر منقار پرندگان که بر دست و زبان و قلم و خون و کفن و گریه هر مرد و زن و کودک آزاده.

و شگفتا که ویرانی های غزه هم تبدیل به لشکر ابابیل خدا شده است. فعال کردن ماده ۹۹ منشور جهانی سازمان ملل متحد توسط آقای گوترش دبیرکل سازمان ملل، حامل یکی دیگر از این سنگ های بزرگ ابابیل است که روز ۱۴۰۲/۹/۱۸ توسط آمریکا وتو شد.

با این اقدامات مشترک آمریکا-اسرائیل علیه جان و مال و روح مردم غزه و روح و روان مردم جهان، هر روز مقامات کشورهای حامی، از این جنایات به فرمان آمریکا و بدست اسرائیل بیشتر تبری خواهند جست. زیرا خوب می دانند آتش این حمایت کورکورانه دامن ایشان را خواهد گرفت.

لذا همه تلاش می کنند و سران عرب دعا می کنند آتش این جنگ به مرزهای ایشان کشیده نشود.

من اگر دیدم گذشت

دید من از من گذشت

بدترین حالت گذشت

بر وتو بدتر گذشت

خاک این آدم گذشت

شر و شور با هم گذشت

فرصتی بود هم گذشت

دزدکی دیدم گذشت

وای اگر عمران گذشت

رو سیه زودتر گذشت

این دیگر جنگ ۲۲ روزه و ۳۳ روزه و غیره نیست. اعدادش رند نیست. اما  ابعادش رند است. مادر جنگ ها در ابعاد کوچک تر است. دامنه اش بزرگتر است.

خیلی ها از جمله خود من فکر می کردیم جنگ روسیه و اوکراین مادر جنگ هاست!

در این جنگ ثابت شد یمن به تنهائی یک مقام جهانی در غزوات آینده جهان اسلام است.

خدا در جنگ ۷ ساله عربستان و امارات با یمن، یمن را برگزید و به مردم یمن عزت و قدرت فوق العاده بخشید.

در عوض، چیزی که گیر کشورهای ائتلاف علیه یمن آمد، تسلیحات مدرن بود که چون در این جنگ علیه باطل استفاده نشد، در آینده هم کمتر بدردشان خواهد خورد و باید از همین الان بفکر فروش آنها در بازار اوراق فروشی آهن آلات جنگی باشند.

اما روز قیامت وضع فرق می کند. مظلوم کشی آنهم از مردم غزه تقاص سنگین دارد. مسلمان بودن و نظاره کردن بر قتل و غارت مردم ستمدیده با حیا و با کرامت، مجازاتهای سنگین تر دارد. همین ارابه های بکار نرفته در این جنگ، هیزم های آتش روز قیامت شما خواهد بود. فروشندگان ضد انسانی این تجهیزات که جای خود دارند.

ثبت کردم که بدانند خونین است

در غزه فقط یک رود است

رودابه در آن خونین است

تقصیر تو نیست خونین است

خونابهِ تو خونین است

اندازه تو روبین است

پیراهن تو زوبین است

دور مرو رویین است

زود نرو خونین است

امروز جمعه ۱۴۰۲/۹/۸ برای قوت گرفتن بازوان قدرتمند مبارزین غزه یک صفحه قرآن باز کردم و خواندم. به این آیه رسیدم:

…. حَتَّى یَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَى نَصْرُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِیبٌ-…..به آنان (اصحاب احد) سختی ها و آسیب هایی رسید و چنان متزلزل و مضطرب شدند که پیامبر و مؤمنانى که با او بودند، گفتند: پس یارى خدا کى خواهد رسید؟ به آنان گفتیم: آگاه باشید! یقیناً یاری خدا نزدیک است (بقره/۲۱۴).

خبر دادند به ما دادند

خبرچین را کجا دادند

سر سوزن اگر دادند

حقیقت را به ما دادند

هزیمت را بدو دادند

پیام دیگر هم دادند

نباشند با تو هم دادند

اگر گفتی کجا دادند

همان روزی که خط دادند

خطوط دیگر هم دادند

ردیف هر سخن دادند

طبیب هر گهر دادند

تماشا دیدند تمام دادند

تلاوت دیدند طلا دادند

مرحله سوم: جنگ؟ یا صلح؟ پیروزی یکی از طرفین؟ و یا پذیرش تشکیل دو دولت از سوی هر دو طرف؟

اسرائیل اعلام کرد طی چند هفته آینده خود را برای آغاز مرحله سوم جنگ در نوار غزه آماده می‌کند که این مرحله شامل پایان درصد زیادی از تحرکات زمینی در غزه می‌شود (فارس، ۲ دی۱۴۰۲). یک هفته طول نکشید که اسرائیل در پی شکستهای میدانی در برابر نیروهای مقاومت فلسطین بخشی از نیروهای خود را از غزه خارج کرد.

همزمان با اسرائیل، دنیا هم وارد مرحله سوم عملیات علیه اسرائیل شد.

نغمه تشکیل دو دولت از همه زبانها شنیده شد. از جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا (یورونیوز، ۱۶دی۱۴۰۲) گرفته تا چین (تابناک، ۲۵ دی ۱۴۰۲)، تا نمایندگان پارلمان اروپا (عصر ایران، ۲۷ دی ۱۴۰۲)، تا رئیس بزرگ جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا (انتخاب، ۳۰ دی، ۱۴۰۲) و امروز از زبان گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد (خبرگزاری مهر، ۱ بهمن ۱۴۰۲)، انگلیس (یورونیوز فارسی، ۱۲ بهمن ۱۴۰۲) و استرالیا (خبرگزاری مهر، ۱۶ بهمن ۱۴۰۲).

در این ارتباط صحبت هائی جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا بسیار تعیین کننده بود، آنجا که گفت: ما معتقدیم که برای برقراری صلح، راه حل دو کشوری باید از بیرون تحمیل شود (رادیو فردا، ۳۰ دی ۱۴۰۲).

معلوم است پشت پرده خبرهائی است. هرچند نتانیاهو پا تو یک کفش کرده که هر چیز و نه هر چیز و آن چیز نه این چیز که نامش تشکیل دولت مستقل فلسطین است که او ۳۰ سال برای عدم تحقق آن تلاش کرده و به این تلاش خود افتخار می کند و مهم هم نیست در ۳۰ سال اخیر چقدر خون مردم مظلوم فلسطین به زمین ریخته و در هوا پراکنده شده است.

او روز پنجشنه ۱۴۰۲/۱۰/۲۹ مدعی شد که با تشکیل کشور مستقل فلسطین بعد از اتمام جنگ غزه مخالف است و این مخالفت را به دولت آمریکا هم اطلاع داده است. همه اراضی غرب رود اردن بایستی تحت کنترل امنیتی رژیم صهیونیستی قرار بگیرد (خبرگزاری مهر، ۱ بهمن ۱۴۰۲).

پاسخ وزیر دفاع انگلیس به این سخنان: پافشاری او بر این که اسرائیل باید کنترل امنیتی تمامی این مناطق را در اختیار داشته باشد، نومید کننده است.

زیرا به او قول داده شده است:

۱) دولت فلسطین آینده غیر مسلح و فاقد ارتش باشد!!،

۲) بازسازی غزه بر عهده کشورهای عربی باشد!!،

فقط شما (اسرائیل) جنگ که به خیر و خوشی با این ضربه های کاری شما و  کمک های بیدریغ ما به پایان رسید، قدم رنجه کنید به سواحل هاوائی ما و یا عشرتکده خصوصی خود در جزیره گناه اپستین یهودی تشریف ببرید. اندکی تمدد اعصاب بکنید. برگشتنی خواهید دید سران عرب جا مانده از معاهده ابراهام، به دست بوس شما خواهند شتافت.

شما بهتر از من اینها (سران عرب) را می شناسید. ایشان جزو هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنَا إِلَّا إِحْدَى الْحُسْنَیَیْنِ نیستند، بلکه مثل ما از اهالی تربصون دخول الجهنم هستند.

خبر ورزشی روز که بی ارتباط با عملکرد مقامات دنیا نیست:

یورونیوز انگلیسی در گزارش ورزشی مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲ خود مطلبی را انتشار داده بود که جنبه اخلاقی آن بسیار ویژه و قابل تعمیم به همه اشخاص و رجال سیاسی بود. صفاتی را بر شمرده بود که در قضیه فلسطین، بهترین ملاک برای ارزیابی رفتارها و منش های همه طرف های ذینفع است:

موضوع از این قرار است که رافائل نادال، ستاره تنیس دنیا و اسپانیا اخیرا با عقد قراردادی با عربستان سعودی بعنوان سفیر انتخاب شده است. دوستداران او به این عقد قرارداد، ایراد عجیبی گرفتند و گفتند تو با این قرارداد قلب مردم اسپانیا را شکستی (?Will Spain forgive Rafael Nadal for breaking its heart).

ایراد از رافائل نادال برای شکستن قلب مردم اسپانیا. 2 بهمن 1402

او را ملامت کردند که خودش را به یک کشور استبدادی که با پول نفت افراد را می خرد و برای خودش وجهه بین المللی دست و پا می کند، فروخته است.

اما مدیر برنامه ها و روابط عمومی او در پاسخ این منتقدین می گوید:

رافا یک انسان بسیار معمولی و یک انسان بسیار خوب است. بسیار محبوب است زیرا او فردی بسیار اصیل و قابل اعتماد است، بدون هیچ استاندارد دوگانه ای. چرا که او یک فرد مصنوعی نیست:

Rafa is a very normal guy and a very good person. I think Rafa is so popular because he is very authentic, without any double standards and he is not an artificial person

چقدر صفات عالی برای یک بازیکن بین المللی متعالی؟

معلوم است استاندارد دوگانه داشتن یک عمل زشت است. در قرآن به او منافق می گویند. انسان مصنوعی بودن هم به مراتب زشت تر است.

انسان باید یک شخص حقیقی، واقعی، وارسته و آزاده باشد. دارای رگ و پی و وجدان باشد. شخص حقوقی بودن و به تبع آن منافع خود را دیدن، بی تفاوتی، بی تعهدی در برابر ظلم، از جمله صفات زشت آدمی در همه دورانهاست.

پرسش:

  1. پس چرا این دو صفت مذموم گریبانگیر افراد و تشکل ها و مدیران ارشد همه دولت ها بویژه دول اسلامی و حتی سازمان ملل متحد شده است؟

  2. چرا سیاست علنی غرب، اعمال استاندارد دوگانه است؟

  3. چرا این صفت نه تنها نکوهش نمی شود بلکه آمریکا اغلب از آن در حق وتوی خود علیه ملت های مظلوم استفاده می کند؟

  4. چرا باید یک قهرمان جهان برای گناهِ نکرده و برای یک امر کاملا شخصی ملامت بشود؟ اما قدرتها و ابر قدرتها از آن متنفع بشوند؟ به انجام آن و بلکه به تکرار آن مباهات کنند؟

این شخم زدن است شخم خدا را زدن است

ایستاده زمین، راه خدا را زدن است

ای دوست اگر دیدی از این دوست، بگو، دوستان خدا را زدن است

افساد زمین بر خود و بر ما زدن است

ایکاش عبید خانه نبود خانه خوبان زدن است

فرصتی بر تو نماند جز که همین یک زدن است

خود سوزی آرون بوشنل خلبان/افسر ۲۵ ساله آمریکایی، انسان تمام و تراز در اعتراض به نسل کشی در غزه مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن:

خود سوزی آرون بوشنل (Aaron Bushnell) خلبان/افسر ۲۵ ساله آمریکایی، در اعتراض به نسل کشی در غزه مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن (۱۴۰۲/۱۲/۶)، از دیگر الطاف خفیه خدا بود که قطعا کاخ سفید و اسرائیل را در این لحظات حساس جنگ و صلح، در معرض چالش های جدی در برابر افکار عمومی آمریکا قرار می دهد.

آرون بوشنل. خلبان آمریکائی 6 اسفند 1402

او در آخرین ضجه های دلخراش خود “فلسطین را آزاد کنید” را سر داد تا اگر گوش و چشم و دل کاخ سفید (بایدن) و اسرائیل (نتانیاهو) به آن ضجه ها بی تفاوت بودند، گوش و چشم و دل دنیا که به این ظلم ها کم عادت دارند، به ندای انسانی او لبیک بگویند و با روح و وجدان بیدار آن جوان از خودگذشته، اظهار همدردی بیشتری بکنند و با یادبودهائی در حد و اندازه این گذشت، از نوع غصب اراضی، زندانی کردن، ترور، نسل کشی، گرسنگی و آوارگی و ده ها بیدادگری قرون وسطائی دیگر، یکبار برای همیشه از سر مردم فلسطین محو و نابود کنند.

غزهِ گفتار بود

غزوهِ کردار بود

بوشنلِ سردار بود

افسرِ سالار بود

کوهِ جوانمرد بود

رخش سیاوش بود

هرچه که بود، بود بود

ظلم و ستم دید مرد

مرگ عزیز دید مرد

دشمن او شاد بود (موساد اسرائیل)

دختر او خواب بود

مادر او آب بود

کودک ناز دید مرد

مادرِ زال دید مرد

پیر و جوان دید مرد

زندهِ تاریخ مرد

بیش نبود پیش مرد

زنده تر از خویش مرد

مرده بگو او مرد

زنده بگو او مرد

بهتر از این بود مرد

غزه بگو او مرد

چشمه بگو او مرد

کاخ سفید زود مرد

انتقام نیمه سخت ایران از اسرائیل بابت حمله به کنسولگری ایران در دمشق:

حمله اول ایران به اسرائیل قبه الصخره. 26 فروردین 1403
عکس نمادین از آینده فتح قدس بدست نیروهای مقاومت. تمبر یادگاری از این صحنه بی نظیر است.

در پاسخ به اقدامات تروریستی چند ساله اسرائیل در داخل و خارج خاک ایران و بویژه در حمله اخیر به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی ایران در سوریه (۱۳ فروردین ۱۴۰۳ برابر با ۱ آوریل ۲۰۲۴ میلادی)، نیروی هوافضای سپاه، دو پایگاه نظامی اسرائیل را که حمله به کنسولگری ایران از آن دو مکان صورت گرفته بود را با شلیک ده ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد (خبرآنلاین، ۲۶ فروردین ۱۴۰۳).

این عملیات از دقایق اولیه بامداد روز یکشنبه با نام “وعده صادق” و با رمز مقدس “یا رسول الله” آغاز شد.

تاریخی ترین حمله ایران به داخل خاک اسرائیل بدون داشتن هیچ سابقه تاریخی. ایرانِ نجات بخش قوم یهود در دوره هخامنشیان (کوروش کبیر)، امروز در قامت یک کشور اسلامی منجی قوم فلسطین ظاهر شده است.

قطعا این حمله به این زودی اتفاق نمی افتد اگر اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق حمله نمی کرد. اما اسرائیل حماقت کرد خدا خواسته خود را به ورطه نابودی و بدنامی کشاند.

یادش هم رفت بداند ایران ۷۵ برابر بزرگتر از خودش و چند هزار سال متمدن تر از اوست.

از این پس باید نشست و دید آخر این ماجرا به کجا می انجامد. اما یکی از احتمالات آن، تعیین تکلیف کشور فلسطین است. هیچکس هم این حق را به فلسطین نخواهد داد و هیچکس هم قادر به گرفتن آن نیست الا ایران به مدد اسلام (مراجعه شود به نوشته ایران یک تا ده در همین سایت).

دنیا فضای جان ماست

دنیا فراغ بال ماست

آزادگی اعصاب ماست

افسردگی غمباد ماست

سر باز زند سرداب ماست

دل را برد بنگاه ماست

در را زند دربان ماست

سر را زند سربار ماست

این رهگذر دنیای ماست

این سرشکن شیدای ماست

فارغ از این دنیای ماست

برچیده است کیهان ماست

هریک جهان یکتای ماست

 هر بی جهت بیجای ماست

این یک جهان دنیای ماست

فرمان ما دریای ماست

عمران اگر عمران ماست

غفران اگر غفران ماست

روزی خوشیم خوشحال ماست

روزی بدیم بدحال ماست

او بی جهت داماد ماست

چون بینوا غمبار ماست

آسوده شد آثار ماست

آویخته شد افعال ماست

دل را فکند فریاد ماست

بیرون نزد اندام ماست

یک بی سفر با پای ماست

یک مشت سوار همراه ماست

این بار ماست افسار ماست

این فرض ما فرزاد ماست

گم می شود گلزار ماست

گل می شود گلنار ماست

حیف از گناه انبار ماست

حیف از جهان جاندار ماست

لعنت بر این خدام ماست

خائن به ما املاک ماست

روح از تو بود ارواح ماست

رفتی کجا زندان ماست

یک پادگان احسان ماست

یک شادگان آگاه ماست

شامات اگر دربار ماست

اموات کجا در یاد ماست

جنبش دانشجوئی/دانشگاهی در دانشگاه های آمریکا و دنیا علیه نسل کشی اسرائیل در غزه:

اعتصابات دانشجوئی آمریکا علیه اسرائیل. 6 اردیبهشت 1403
نتانیاهو می گوید اعتراضات امروز آمریکا یادآور آنچه در دانشگاه های آلمان در دهه ۱۹۳۰ رخ داد، می باشد (روزنامه گاردین،۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ آپریل ۲۰۲۴).

باید گفت بالاتر از آن است. از سطح اعتراضات دانشجویان دانشگاه کلمبیا در دوران جنگ با ویتنام فراتر رفته و کانادا و اروپا را هم فرا گرفته است. معلوم نیست این ابابیل چه بر منقار دارند که صدای تو را هم در آورده است.

این اعتراضات ابتدا از دانشگاه های هاروارد و پنسلوانیا و ام آی تی شروع شد (۱۴۰۲/۸/۲۸). در پی آن، روسای سه دانشگاه مطرح “هاروارد، ام ای تی و پنسیلوانیا” به کمیته آموزش کنگره نمایندگان آمریکا احضار شدند. دو نفر از ایشان مجبور به استعفا شدند. حامیان مالی این دانشگاه ها که اکثرا یهودی بودند، مطمئن شدند این جنبش را چون جنبش غزه با سرکوب خوابانده اند.

غافل از اینکه کشتن از اسرائیل، حمایت از آمریکا و اعتراض از دانشجو.

اعتراض به نسل کشی، ارسال کمک های تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل و در یک مورد جدید که جزو درخواست های دانشجویان دانشگاه کلمبیا بود: دانشگاه از تولیدکنندگان تسلیحات که با اسرائیل در ارتباط هستند صرف نظر کند (گاردین ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ Guardian, ۲۵ April 2024).

حداقل ۲۰۰ دانشگاه و کالج آمریکایی و چند ده دانشگاه کانادایی و اروپائی و آسیائی برای همبستگی با غزه چادر تحصن برپا کرده‌اند و این تحصن‌ها با وجود هشدار و دخالت پلیس همچنان در کشورهای مختلف ادامه دارد (دنیای اقتصاد، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳).

مهمترین دانشگاه‌های آمریکا که درحمایت از غزه اعتصاب واعتراض کردند

و چون پلیس آمریکا تا به امروز از سرکوب و دستگیری و بازداشت و تعلیق بیش از ۲۰۰۰ دانشجوی معترض تنها در خاک آمریکا مایوس شده است (خبرگزاری مهر، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پیشاپیش وارد گود شده است و سخنانی بر زبان رانده است که گوئی رئیس جمهور آمریکاست!

او حامیان فلسطین در دانشگاه های ایالات متحده را “وحشتناک” خوانده است و گفته است: تظاهرات “باید متوقف شود” و دانشجویان معترض باید در دسته “یهودی ستیزان” قرار بگیرند (روزنامه گاردین،۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ آپریل ۲۰۲۴).

او از این هم فراتر رفته است و گفته است:

  1. اوباش یهودی ستیز، دانشگاه های پیشرو را تصرف کرده اند

  2. آنها خواستار نابودی اسرائیل هستند

  3. آنها به دانش آموزان یهودی حمله می کنند

  4. آنها به اعضای هیئت علمی یهودی حمله می کنند

  5. آنها بی وجدان اند و باید متوقف بشوند

  6. باید کارهای بیشتری انجام شود.

  7. آنچه اکنون مهم است این است که همه ما که ارزش‌ها و تمدن خود را گرامی می‌داریم، کنار هم بایستیم و بگوییم، دیگر بس است!

واکنش برندی سندرز، سناتور آمریکایی به این اظهارات:

نه آقای نتانیاهو! اگر به این نکته اشاره کنیم که در مدت کمی بیش از ۶ ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزار نفر را که ۷۰ درصدشان زنان و کودکان هستند، زخمی کرده است، این یک یهودی ستیزی یا طرفداری از حماس نیست (ایسنا، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳).

پای کار است آمدند

تا پای جان هم آمدند

آسمانها رفته اند

با ریسمان هم آمدند

لشکر روز اند خدا

با لشکر علم آمدند

رهنمائی کرده ائی

با هر چه رحمان آمدند

مرز دانش رفته اند

هم مرز آدم آمدند

این سئوالی است از خدا

اینبار چقدر خوب آمدند

دریای طوفان آمدند

با مشت آذر آمدند (۱۶ آذر ۱۳۳۲ روز دانشجو. مراجعه شود به نوشته هنر مردان خدا-یادی از سه شهید دانشجو، ۱۳۹۵ در همین سایت)

خیزش دانشجویی حمایت از غزه به دانشگاه های اکثر کشورهای عربی و اسلامی هم رسید (ایسنا، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳). با این خیزش اسرائیل تنها بازنده این جنگ بوده و خواهد بود. هی کشتند، ندانستند با کشتن دیگران خود کشته می شوند. با ادامه جنگ، ظالم کشته می شود، حامیان ظلم کشته می شوند. تازه هوس حمله به رفح و جنوب لبنان هم دارند!!

در کشتن خود زنده نمانی

در مردن خود زنده نمانی

مردن طرف است

با طرح خدا زنده نمانی

حمله اسرائیل به رفح، خط قرمز دنیا، آمریکا و فلسطین:

اسرائیل پیروزی خود را در فتح رفح جستجو می کند! بدون اینکه بداند رفح، باتلاقی برای اسرائیل است. یادآور جنگ خندق برای فلسطینیان است.

او از شامگاه دوشنبه و بامداد روز سه‌شنبه ۱۷و ۱۸ اردیبهشت حمله خود را از شرق رفح با ترس و لرز و با اخذ مجوز ضمنی و محدود از آمریکا برغم موافقت حماس با آتش بس پیشنهادی مصر، شروع کرد. 

نتانیاهو با این حمله ثابت کرد نه صلح می خواهد و نه آزادی گروگانهای اسرائیلی را. او فقط پست نخست وزیری را می خواهد. امیدش به آمدن ترامپ است.

امید حماس هم به خداست، به کمک نیروهای مبارز و مومن مقاومت است و نیز نابودی و بدنامی امثال نتانیاهو-ترامپ و هر انسان ضد بشر دیگر.

راهب کجاخواب است

نایب کجا باز است

خونخوار در این راه است

بمب را زند شاد است

هفت تُن زند مات است

اینبار فقط راز است

از راز او مات است

هر کار کند دام است

هر جا برد شام است

آسوده باش زار است

زاری کند خاک است

خامی کند خوار است

زودتر رود خوب است

سلطان ما گوید

در دشت ناز ناز است

از نهر به بحر راه است

تصویب عضویت کامل فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد- اباییلی دیگر از سوی خدا:

(۱۴۰۳/۲/۲۱ برابر با ۱۰ می ۲۰۲۴)

تصویب عضویت کامل فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل. 21 اردیبهشت 1403
تصویب عضویت کامل فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد

مجمع عمومی سازمان ملل با ۱۴۳ رأی موافق، ۹ رأی مخالف، و ۲۵ رأی ممتنع، به پیش نویس قطعنامه‌ای عضویت کامل فلسطین را که توسط فلسطین و گروه کشورهای عربی ارائه کرده بودند، به تصویب رساند (آرمان شرق، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳).

با این تصویب، به فلسطین حقوق و امتیازات بیشتری در سازمان ملل داده خواهد شد تا روزی که فلسطین بعنوان ۱۹۴امین کشور جهان به رسمیت شناخته بشود. البته اگر آمریکا آن را وتو نکند! که می کند.

همزمان با بررسی قطعنامه در سازمان ملل، گیلعاد اردان، سفیر و نماینده  اسرائیل در سازمان ملل متحد در اقدامی توهین آمیز منشور ملل متحد را در مقابل دیدگاه همگان در دستگاه خردکن انداخت (تابناک، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳).

او خطاب به جمع حاضران در جلسه رسمی سازمان ملل گفت: شما منشور سازمان ملل را با دستان خود پاره می‌کنید. بله، بله، این همان کاری است که انجام می‌دهید. پاره کردن منشور سازمان ملل. شرم بر شما.” بعد هم جلسه را با آبرو ریزی تمام ترک کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اما با صدور بیانیه‌ای قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را مهم ارزیابی و از آن حمایت کرد و گفت: اسپانیا، ایرلند و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد دارند در روز ۲۱ ماه مه، اول خرداد، کشور فلسطینی‌ها را به رسمیت بشناسند (آرمان شرق، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳).

چه بکنند همه از دست اسرائیل به تنگ آمده اند! قبل از ۷ اکتبر هم به تنگ آمده بودند. اما بعد ۷ اکتبر دیگر کار از دست همه خارج شد.

کار به نسل کشی کشید! به زهر چشم گرفتن کشید. به قداره کشی کشید. اسلحه از آمریکا- خونریزی از اسرائیل.

نمی دانند به جنگ روسیه و اوکراین برسند یا این جنگ خانمان سوز؟ طرف نه زبان دیپلماسی حالیش هست و نه زبان زور. مستظهر به قدرت آمریکا و لابی خود در آمریکاست. نمی داند به خشم خدا گرفتار شده است. هر کار او بر ضد اوست!! و هر تاخیر او به ضرر کل کیان اسرائیل است. نمی فهمد آخر این راه به ترکستان است. به محو اسرائیل است.

چقدر خام و چقدر طوفانی!

مگر از خواب برخاستی فرقانی؟

خبر مرگ، چقدر بدحالی؟

نسزد خود را بکشی پنهانی

برو از عرش بپرس خونخواهی

که تو را زند بر زمین با بدنامی

برو از پیش من، نادانی

به در آویخته باشند قربانی

درباره ی حسن زاده راستگاری

مطلب پیشنهادی

عید فطر بر شما مسلمانان مبارک

(تاریخ نشر ۱۴۰۳/۱/۲۲. باز نشر از نوشته انتشار یافته قبلی خودم در سایت بینانیوز، ۱۳۹۳) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 4 = سی شش