زندگینامه نادر حسن زاده راستگاری. بنیاد ایران شناسی۱۳۸۶

(تاریخ نشر ۱۳۹۵/۳/۱۵. تاریخ بازبینی پنجم ۱۴۰۲/۶/۲۴)

نادر حسن زاده در سال ۱۳۳۴ در شهر تبریز دیده به جهان گشود. وی متخصص باکتری شناسی گیاهی از کشور هند است. حدود ۱۸ سال از خدمت خود را در موسسه تحقیقات آفات و بیماریهای گیاهی (گیاهپزشکی فعلی) گذرانید. بازخریدی را به جان خرید و عضو موسس و هیئت علمی تمام وقت گروه گیاهپزشکی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی-تهران شد.

۱۴۰۱/۱۱/۱ بدون اینکه خود از آن مطلع باشد با ۲۰ سال خدمت بازنشسته کردند. درحالیکه کل سنوات خدمت او در این کشور عزیز، ۳۸ سال بوده است.

در اثر این بی توجهی دانشگاه و بی تفاوتی سازمان تامین اجتماعی، مبلغ مستمری بازنشستگی که برای او بعنوان استاد صدیق دانشگاه تعیین کردند برابر بود با مبلغی که برای پدر مرحومش که دبیر دبیرستان حافظ تهران بود و ۵۰ سال پیش با احترام و به اصرار خود بازنشسته شده بود، تعیین کرده بودند!!

  • از بعد علمی، بیشترین تحقیقات وی روی بیماری باکتریائی آتشک درختان میوه دانه دار بوده است. خود و دیگران او را در این زمینه صاحب نظر می دانند.

  • کتاب های درسی او تحت عناوین بیوکنترل عوامل بیماریزای گیاهی (۱۳۷۱) و باکتری شناسی گیاهی (۱۳۷۴ و ۱۳۸۴) حاصل سالها مطالعه، تحقیق و تدوین وی بوده است. کتابهائی که برای مدتها تنها مرجع معتبر علمی به زبان فارسی بودند. برای کل منطقه خاورمیانه هم جزو اولین ها بودند.

  • انتشار دو سی دی تخصصی باکتری شناسی گیاهی (۱۳۸۶ و ۱۳۸۸). باز برای ایران و منطقه و دنیا جزو اولین ها بودند.

  • راه اندازی وبسایت تخصصی باکتری شناسی گیاهی www.phytobacteriology.com  (۱۳۸۸) از به روزترین و جهانی ترین آثار علمی-ترویجی او در زمینه علم باکتری شناسی گیاهی است.

این سایت تخصصی منحصر بفرد بنام ایران و دانشگاه آزاد ثبت شده است و ۱۴ سال است با هزینه شخصی روزآمد می شود. در این مدت تحسین محققان بنام خارجی را در پی داشته است (مدارک مضبوط است) الا دانشگاه و گروه تخصصی دانشگاه و کل دانشکده های کشاورزی ایران!!

دو  افتخار بزرگ برای این وبسایت تخصصی:

  1. چون به زبان انگلیسی است همه علاقمندان این گرایش و کلا رشته گیاهپزشکی در سطح دنیا از آن استفاده می کنند.

  2. این سایت تنها منبع باکتری شناسی گیاهی است که به معظم ترین سایت میکروبیولوژی دنیا بنام LPSN-DSMZ’s website, https://lpsn.dsmz.de) لینک شده است و با توجه به بازدیدهای میلیونی سایت مذکور، سایت ایشان هم که برند ایران و دانشگاه آزاد است از موهبت انعکاس آن بهره مند است.

  • راه اندازی وبسایت بنیاد فرهنگی حسن حسن زاده راستگاری

وبسایت بنیاد فرهنگی حسن حسن زاده راستگاری روزشمار وقایع اتفاقیه ایران و دنیا به دو زبان نثر و نظم است. به افتخار و به نام مرحوم پدر که خود یک معلم و صاحب قلم بود از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ راه اندازی شده است. هدف از این اقدام، معرفی فرهنگ غنی ایران و اسلام است. استقبال از این سایت هم غیر قابل انتظار بوده است.

توفیقات قلم او و روحیات و منویات درونی او و صد البته الهامات فراوان او غیر قابل توصیف است. مصداق سخن گهربار پیامبر گرامی است که من سالها از آن بهره مند هستم (مراجعه شود به نوشته رحلت رسول گرامی (ص) و شهادت امام حسن (ع) تسلیت باد، ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ در همین سایت).

دانلود فایل کامل 

درباره ی حسن زاده راستگاری

مطلب پیشنهادی

عید فطر بر شما مسلمانان مبارک

(تاریخ نشر ۱۴۰۳/۱/۲۲. باز نشر از نوشته انتشار یافته قبلی خودم در سایت بینانیوز، ۱۳۹۳) …

یک دیدگاه