تنها دعای من: همه در این مملکت به یک اندازه گرفتار بشوند. نه بیش و نه کم

(تاریخ نشر ۱۴۰۲/۵/۳۰. تاریخ بازبینی سوم ۱۴۰۲/۶/۱۷)

تنها دعای من: همه در این مملکت به یک اندازه گرفتار بشوند. نه بیش و نه کم

دیوار حاشا بلند است. کلی خبر است که تائید یا رد آن به روشن شدن افکار عمومی کمک می کند اما کسی را جرات اظهار نظر نیست.

بنزین نباید گران بشود زیرا مردم شلوغ می کنند و چون شلوغ می کنند نباید گران بشود.

جذب ۱۵۰۰۰ هیئت علمی هم سو نباید شفاف سازی بشود. زیرا دروغ است. لابد اخراج اساتید بدلائل واهی چون کم کاری (رکود علمی)، بدکاری (سیاسی کاری)، بدنامی (اخلاقی)، استخدامی (پیمانی) هم دروغ است.

در هیچ کجای دنیا این قشر را اینگونه توصیف نمی کنند. اینگونه تحقیر نمی کنند. البته مقامات می گویند در آلمان می کنند!

برعکس، هر سال که از عمر خدمت ایشان می گذرد بیشتر در پایگاه های علمی معتبر دنیا و ایران شناخته می شوند و بیشتر از سوی مجامع علمی دنیا تقدیر می شوند.

اعتبار علمی هر کشوری به مرجعیت این اساتید است.

تازه اگر روزی روزگاری تمدن اسلامی در دنیا شکل بگیرد، علما و دانشمندان اسلام نه با معیارهای نمادین امروزین که با معیارهای بنیادین قرآنی محک خواهند خورد و به کسی عالم و استاد خواهند گفت که دارای شاخصه های ویژه هستند (مراجعه شود به دو نوشته قرآن کتاب شاخص ها و بیان میزان شاخص ها،۱۴۰۰ و تکمله شاخص های قرآنی: دو مرتبه علمی الرَّاسِخُونَ فِی الْعِلْم و أُولُو الْأَلْبَاب،۱۴۰۰در همین سایت).

من خودم عمدا استاد تمام نشدم چون معتقد به مقام ویژه استاد بودم. چوب این اعتقاد را هم خوردم.

در سر کلاسهای درس سابق خودم که متاسفانه از این ترم مرا از آن محروم کردند وقتی به نام و نوآوریهای بی مثال این دانشمندان خط شکن و تاثیر گذار می رسیدم برای ایشان از خداوند متعال علو درجات آرزو می کردم و این مهم را برای دانشجویان خود گوشزد می کردم.

زیرا خدمات علمی ایشان ویژه و اغلب ایشان در حد شاخصه های قرآنی ظاهر شده اند.

فعلا خیلی فاصله است بین ما و بین ایشان.

برخی از اساتید مبرز در زمان حیات خود معروف می شوند و برخی بعد از فوت. اما زحمات ایشان بهیچ وجه هدر نمی رود زیرا قدردان زحمات ایشان، خداوند دانا و تواناست. 

در ارج و قرب و منزلت ایشان همین بس که مرتب آثار ایشان توسط نسل های بعدی مطالعه و در آثار جدید به آنها استناد می شود. هرچه ارجاع به آثار ایشان بیشتر، رتبه علمی ایشان بالاتر حتی اگر در قید حیات نباشند.

همیشه یاد ماست هر کس که با ماست

همیشه کار ماست هر کس که برپاست

همیشه جنگ سرد با گرمِ گرماست

همیشه جای پاست هرجا که برپاست

تا جان در بدن و قلم در دست و آزمایشگاه در اختیار این قشر فرهیخته است، بازنشستگی اجباری معنا ندارد. تازه موج دوم فعالیتهای علمی ایشان بدون دغدغه تشکیل کلاس شروع می شود. هرچند برای من کلاس درس یک موهبت الهی بود. من هر کلاس به روزتر می شدم. آخرین اطلاعات را به دانشجو آموزش می دادم و از آن برای تکمیل داده های دو سایت تخصصی و فرهنگی خود استفاده می کردم.

بلی، خطاکار در بین همه اقشار وجود دارد. استادی که شان استادی را حفظ نکند یک دانشگاه هوشمند می داند با او چه بکند. نه اینکه قاطی دیگران برای او هم یک شهرت کاذب بر پا کنند (مراجعه شود به نوشته قطع همکاری- قطع عضو: این است گناه استاد،۱۴۰۲ در همین سایت).

-تورم بیداد بکند. مهم نیست نرخ تورم رو به کاهش است.

مهم اینست طبق سنت حسنه همه وزرای همه دولت ها در این اصل متفق القول بوده و هستند که وزارتخانه های متبوع ایشان همیشه تاریخ از برنامه جلو بودند. خوشبختانه اگر هم مردم یادشان رفته که نرفته، آرشیو تلویزیون موجود است. حالا جزو اپوزیسیون شده اند. این دیگر به ملت مربوط نیست. به دولت ها مربوط است که نماینده صد در صد ملت بوده و هستند و خواهند بود! چه محاکمه بشوند و چه در گاو صندوق خانه ها و ویلاهای داخل و خارج از کشور خود مواظب بیت المال باشند.

مگر داریم؟ چرا نداریم؟ شاه داشت ما هم داریم.

-قیمت دارو سر به فلک کشیده. این امر و تمر طبیعی است. بخشی از آن بدلیل گرانی قیمت شیشه و شکر است.

-حقوق بازنشستگان کفاف ۱۰ روز را نمی دهد. این دیگر خود عسل طبیعی است. حقوق بازنشستگان به طور کلی ارتباطی با بودجه دولت ندارد. اما دولت به بازنشستگان توجه ویژه‌ای دارد.

-گرانی خودرو چی؟ این دیگر به ایران خودرو و سایپا مربوط است که به تعداد قلیلی شاسی بلند می دهد و به تعداد کثیری شاسی نخواسته می دهد.

با اینهمه مشکلات دست ساز، چرا یک نفر از تصمیم گیران و تصمیم سازان گذشته و حال و آینده کشور حاضر نیست فیش حقوقی و غیر حقوقی خود را برای یکبار هم شده برای محض رضای خدا که مدعی خدمت به مردم است علنی کند تا معلوم بشود در ماه چقدر درآمد داشته؟ چقدر خرج کرده؟ چقدر ذخیره کرده؟ چقدرش حلال بوده؟ چقدرش حرام بوده؟ و چقدرش مجازات داشته؟ 

نه!

اصلا بگوید در روز چند رکعت نماز می خواند؟

چه برتری بر دیگران دارد؟

چقدر هنرمند است؟

چقدر دلسوز است؟

چقدر نابغه است؟

چقدر حراف است؟

چقدر بود و نبودش برای خودش و کشورش و حتی برای دنیا تعیین کننده است؟

این تناسب اگر برقرار نباشد وضع به همین منوال است که هست:

پولدارها پولدارتر، فقرا فقیرتر، دلالها پیروزتر، مغازه دارها بیکارتر، خانم ها بی حجاب تر، ارزش ها بی ارزش تر، رانت خواران بی حساب و بی کتاب تر. 

حقیقت غرق خون است

طریقت جذب خون است

شریعت لاله گون است

فضیلت شرط خون است

بیندیشم ببینم از چه خون است؟

بتازانم بمیرانم به خون است

نخندانم برنجانم به خون است

لغت خوانم لغت دانم به خون است

نظر دارم نظر خواهم به خون است

عجب دوران سخت است اینکه خون است

کباب هم بر شما دادند به خون است

سیاهی در سیاهی اینکه خون است

ملال در آسمان اینک به خون است

بترسم تا ببینم هرچه خون است

هوار از من اگر دیدم به خون است

درباره ی حسن زاده راستگاری

مطلب پیشنهادی

عید فطر بر شما مسلمانان مبارک

(تاریخ نشر ۱۴۰۳/۱/۲۲. باز نشر از نوشته انتشار یافته قبلی خودم در سایت بینانیوز، ۱۳۹۳) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = نُه