شکایت نبی (ص) از امت خود در روز قیامت

(تاریخ نشر ۱۴۰۱/۴/۲۶)

شکایت نبی (ص) از امت خود در روز قیامت

عکس شکایت نبی.سفر بایدن به خاورمیانه. تیر 1401
ایران دشمن مشترک آمریکا، اسرائیل و اعراب

ما از تحقق غدیر شکایت داریم پیامبر اسلام (ص) از کل امت خود. فرق بین این دو، فرق بین آسمانها با زمین است.

وَ قالَ الرَّسُولُ یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً- و رسول گفت: پروردگارا قوم من این قرآن را مهجور و متروک کردند (فرقان/۳۰).

طبق تفسیر المیزان منظور این آیه قوم خصوص قریش یا عرب نیست بلکه شامل امت اسلام از عرب و عجم تا قیامت است.

سفر ۴ روزه آقای جو بایدن سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه خاورمیانه را به چشم خود شاهد بودیم. خنده و شادی مقامات اسرائیل بیش از همه مشهود بود. خواسته هائی از جانب اعراب مطرح شد که ناشی از عجز بود. بطورمثال، محمود عباس پیر از بایدن پیرتر از خود می پرسید: “آیا وقت آن نرسیده که این اشغال تمام شود؟ رسمیت شناختن کشور فلسطین آغاز بشود. راه حل دو دولت و بازگشت به مرزهای ۱۹۶۷ ممکن بشود؟”.

بده بستانهای دیگر هم در همین قد و قواره ها بود: دو جزیره (تیران و صنافیر) را بدهیدتا ما هم مجوز ورود به حریم هوائی خود حتی آسمان مکه و مدینه را به اسرائیل بدهیم، بنزین ارزان به مردم آمریکا بدهیم، انتخابات میان دوره ائی آمریکا را به نفع شما تضمین بکنیم، نخواستید هم عضوی از ناتوی عبری-عربی بر علیه ایران می شویم.

حرف آخر: حرمت ولیعهد ما را در مجامع بین المللی نگه بدارید. نگذارید منزوی بشود. بی تخت و تاج بشود. زیرا او عزیز دردانه خاندان آل سعود است.هر چند به دوستی شما هم اعتمادی نیست! از این ببعد که اصلا نیست.

اینقدر اعراب در قدرت، مفلوک؟ مقهور؟ مظلوم؟ مفتون؟

خدا را شکر همه عرب زبان هستند. قرآن را به قرائت نبی اکرم (ص) می خوانند و از آن لذت سمعی می برند. یعنی در این عالم دشمن تر از ایران نیست؟ یا کافرتر از ایران نیست؟ ایران که قبل از انقلاب دو آتشه تر از شما بود. چرا فکر نمی کنید بر ضد سنت الهی و به ضرر مصالح ملی کشور خود گام بر می دارید؟ این ناتوانی های روز افزون شما نشانه چیست؟ آیا می تواند قطع امید از شما و قطع بخشی از امدادهای خدا باشد؟ شاید آینده منطقه به صورت پر شدن خلا قدرت بدست چین، روسیه و ایران (به تعبیر آقای بایدن) محقق نشود بلکه قیام بر علیه همه قدرت های منطقه و حتی جهان باشد؟ بهار عربی که یادتان نرفته است. بهار غربی هم در راه است. 

همه چیز که به تدبیر ما نیست. تاریخ مصرف همه تدابیر انسانی چه بخواهیم و چه نخواهیم برای دوره صد ساله اخیر بسر آمده است. از وقت جراحی و شیمی درمانی و پرتو درمانی دنیا بالاخص در منطقه خاورمیانه چهار دهه است گذشته است.

گلایه از اسرائیل نیست که جهان اسلام را سپر بلای خود کرده است. از کشورهای اسلامی است که نتوانستند به خود بیآیند و یک کمی هم به عاقبت و آخرت کار خود بیاندیشند. اینقدر دل پیامبر گرامی را خون نکنید. دل مسلمانان جهان را خالی نکنید.

بوذر این دین کجاست

فارسی این دین کجاست

یاسر و عمار کجاست

زینب کبرا کجاست

مدفن دخت ام کجاست

حید کرار کجاست

اینهمه مفلوک چرا؟

اینهمه خاطی چرا؟

کل خزائن تراست

کل فرامین تراست

گوشه چشم خدا

سرمه چشم خدا

ناجی این دین کجاست؟

فاضل این دین کجاست؟

طاق زدید با مسیح

مست شدید با یهود

قوه غالب همین

مژده آتش همین

امت من این چنین

امت من در کمین

مفت نیارزند خدا

مفت ترین اند خدا

کل تراز ملل

این چه لباسی است به من

این چه ستادی است به من

وقت دگرگونی است

شاید از این راه کج

در یمن این دیده ام

در غضب این دیده ام

مهلت بیشتر تمام

راه دگر دیده ام

یوم قریب عنقریب

جور ستم در صلیب

درباره ی حسن زاده راستگاری

مطلب پیشنهادی

عید فطر بر شما مسلمانان مبارک

(تاریخ نشر ۱۴۰۳/۱/۲۲. باز نشر از نوشته انتشار یافته قبلی خودم در سایت بینانیوز، ۱۳۹۳) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 8 = یک