شهادت دو سردار بنام عالم اسلام: شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس منور باد

(تاریخ نشر ۱۳۹۸/۱۰/۱۳. تاریخ بازبینی نهم ۱۴۰۲/۱۰/۱۵)

شهادت دو سردار بنام عالم اسلام: شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس منور باد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد درباره جزییات ترور شهید سردار قاسم سلیمانی گفت: ساعت یک بامداد روز جمعه ۱۳۹۸/۱۰/۱۳ دو خودرویی که در حال انتقال شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس از فرودگاه بغداد به سمت شهر بغداد بودند، مورد اصابت حملات موشکی نیروهای آمریکایی قرار گرفتند و تمام سرنشینان آن که ۱۰ نفر از همراهان شهید سردار سلیمانی و ابومهدی از محافظان و همراهان بودند همه به شهادت رسیدند.

بعنوان یک ایرانی مسلمان وطن پرست که یک عمر علیه ظلم جنگیدم/علیه ناراستی ها جنگیدم و به حداقل ها رضایت دادم تا جز نان حلال نخورم و بر کسی سر خم نکنم این دفاع را بر خود و هر ایرانی/عراقی دیگر مشروع می دانم. قطعا از شهادت این دو عزیز جز دشمن شاد نمی شود. ثلمه ائی بزرگ بر پیکر سرداران نامور عالم اسلام. اما مهم جلو بردن عالم اسلام است. با تکانه های کوچک مسلمانان بیدار نمی شوند. کن فیکون خدا لازم است.

به من باشد این دو در بهترین چهره خود مردند. با قامت بلند مردند. حتما نمرده اند زنده اند. بیش از این خندان اند. آفرین بر خدا که این دو را بردند. به آن سرا بردند. از آن سرا گویند چقدر کجا بردند.

مقام هر دو در ردیف صالحان خدا است. سردار سلیمانی می توانست در این شرایط حساس که رئیس جمهور آمریکا با اشغال و تخریب سفارت آمریکا در عراق تحقیر شده بود در عراق نباشد.

اما گوئی تدبیر به گونه دیگر بوده است. شاید به این دلیل که عراق و ایران با هم باشند. رقیب هم رفیق هم باشند. آمریکا بیشتر دور باشد. این را آینده بیشتر نشان خواهد داد. این خونها دامن چه کسانی را خواهد گرفت خدا داند.

به گواهی تاریخ یزید ۳ سال بیشتر عمر نکرد. امروز هیچ انسانی روی این کره خاکی با او برابری نمی کند. او مجاهد فی سبیل الله است. او اصحاب کهف را با هم داشت. او برای دین جنگید. برای ایران جنگید. برای مقاومت جنگید. برای حفاظت از کودکان فلسطین جنگید. پاک دست بود. راه و رسم انسانی را خوب بلد بود.

در کادر سازمانی او یک سپاهی بود اما در یک کارزار بزرگ او از سپاهیان جنگ های خندق و احد و خیبر بود. او را و المهدی و یاران این دو را فقط و فقط ابوالفضل العباس باید تحویل بگیرد. ایشان را خدا روزی می دهد. عزت او با خدا بود که او را عزیز ملل مظلوم کرد. دشمنان را گمراه کرد: وَتُعِزُّ مَن تَشاءُ وَتُذِلُّ مَن تَشاءُ (آل عمران/۲۶). حضورش امواج داشت. شهادتش احکام داشت. غیبتش پیغام داشت. رعب او بر دشمنان بعد از این خواهد بود. عکس او بیشتر بر سینه ها/دیوارها خواهد بود.

او فاتح داعش است. کردستان بدست او در عراق است. سوریه بی حضور او و همرزمان او امروز منضم به خاک فلسطینی اسرائیل بود. ایران اگر امروز آسوده است بخاطر اینست که پشت مرزهایش جبهه است.

از امروز او دیگر نظاره گر دنیاست. هرکس به ایران ظلم می کند ظالم است. هر کس بفکر خویش است خائن است. اگر یک لقمه است برای همه است. اگر نیست بر هیچکس نیست. این تعارف نیست تدارک است. مردم را از خود نرانید بخوانید. عمر کوتاه است. در سختی ها اگر ملت ها رشید بودند شریک بودند محافظ اند و گرنه مخالفند. معاندند. معارض اند.

مثل اوئی نخواهد آمد. حداقل به این زودی نخواهد آمد. اما زور خدا هست (یدالله فوق ایدیهم. فتح/۱۰). فوق تدبیرهای خدا هست (وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ. آل عمران/۵۴). نصر مجانی خدا هم هست (إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ َو الْفَتْحُ (نصر/۱).

حوادث بزرگی در راه است. تغییر تقویم تاریخ در راه است. بازنده بزرگ این جنگ، آمریکاست. جبهه ها نزدیک و نزدیک تر می شوند. شهدا فراملی تر شده اند. مرزها بین خودی ها کمتر شده است. قهرمانان و تشییع ایشان بین کشوری است. انتظار می رود زیارت قبورها هم مشترک باشد. در این اوضاع و احوال یک نفر می خواهد بداد آمریکا برسد و یک نفر به داد ما.

دانلود نسخه بازبینی نهم 

درباره ی حسن زاده راستگاری

مطلب پیشنهادی

عید فطر بر شما مسلمانان مبارک

(تاریخ نشر ۱۴۰۳/۱/۲۲. باز نشر از نوشته انتشار یافته قبلی خودم در سایت بینانیوز، ۱۳۹۳) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = چهارده