بلاست (BLAST) توالی: نرم افزاری برای تداعی نحوه سنجش اعمال در روز قیامت

(تاریخ نشر ۱۳۹۶/۱/۱۳.تاریخ آخرین بازبینی ۱۳۹۶/۸/۱۲)

بلاست (BLAST) توالی: نرم افزاری برای تداعی نحوه سنجش اعمال در روز قیامت

BLAST.بلاست اعمال
بلاست ژنها وسیله سنجش اعمال

بلاست نرم افزاری است برای مقایسه و هم ردیفی (هم ترازی) توالیهای اسیدهای هسته (DNA و RNA) و اسیدهای آمینه سازنده پروتئین ها با توالیهای مشابهی که در پایگاه های اطلاعاتی موجود هستند و هر لحظه و هر آن بر تعداد آنها افزوده می شود.

توالیها در واقع مولکولهای حیاتی هر موجود زنده هستند. سازنده جسم و شاید روح هر فرد هستند. هر چقدر توالیهای ژنی و محصول آنها (پروتئین ها) با توالیهای موجود در بانک های ژن/پروتئین ها شبیه باشد شباهت های ظاهری و باطنی دارنده این توالیها هم زیاد خواهد بود. بمانند دو قلوهای همسان که تشابهات ژنتیکی آنها بسیار بالا است. بنابراین، دو توالی ۱۰۰% شبیه، قرابت ۱۰۰% با هم دارند.

این کار مقایسه ائی را برنامه بلاست به خوبی، با دقت فراوان و در چند ثانیه انجام می دهد.

کافیست شما توالی قسمتی از ژن یا پروتئین موردنظر خود را ۱) تکثیر کنید، ۲) تعیین توالی بکنید،۳) ویراستاری بکنید (نکردید هم نکردید) و ۴) بلاست بکنید. در عرض چند ثانیه نرم افزار بلاست به شما میزان تشابه توالیهای مورد نظر شما را با توالیهای موجود در بانک ژن را به صورت عدد و تصویر نشان می دهد.

بنابراین، کار بلاست آشکار سازی هویت و ماهیت محتوی (توالیهای) هر سلول زنده است. من از این برنامه استفاده کردم تا ثابت کنم اعمال ما اگر در حد و اندازه نانوذره (کمتر از ۱۰۰ نانومتر، یعنی در محدوده اندازه پروتئینها یا قطر رشته های DNA) باشد در این دنیا با نرم افزارهای مشابه قابل سنجش هستند.

اگر هم برای بلاست های علمی پایگاه های اطلاعاتی مشخصی هست برای ما مسلمانان تنها پایگاه اطلاعاتی ۶۲۳۶ آیه قرآن مجید است.

اعمال ما در روز قیامت با توالیهای این آیات مقایسه می شوند و ما در آن دنیا و حتی این دنیا مجاز به حرف زدن و توجیه اعمال خود نیستیم. منظورم در این دنیا نه برای مردم بلکه برای خداست. مردم را می شود گول زد اما خدا را هرگز.

اینست که مردم وقتی متوجه اعمال خوب و بد ما می شوند که:

۱) کلیه اعمال ثبت شده باشد ۲) به حدنصاب رسیده باشد ۳) از اصلاح ما خدا مایوس یا ممنون باشد.

در آن هنگام نوبت به عقاب و ثواب می رسد. نوبت به توزیع لوح مرحمت یا مذمت می رسد! تازه در این مرحله است که مردم خبردار می شوند که کی چکاره بوده است؟ اینها را بندگان لو نمی دهد خدا لو می دهد. بهشتی و جهنمی بودن خود را با آشنائی با این نرم افزار ساده بعنوان دست گرمی پیشاپیش تعیین کنیم.

این نرم افزار کمک می کند ارجاع ما به قرآن بیش از آنکه از نوع استخاره باشد از نوع احاله باشد.

 

دانلود آخرین نسخه بازبینی 

درباره ی حسن زاده راستگاری

مطلب پیشنهادی

عید فطر بر شما مسلمانان مبارک

(تاریخ نشر ۱۴۰۳/۱/۲۲. باز نشر از نوشته انتشار یافته قبلی خودم در سایت بینانیوز، ۱۳۹۳) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + یک =